joi, 14 iunie 2012

Bruschete cu cremă de spanac şi poached egg

Din nou îmi cer scuze pentru absenţa îndelungată, dar în ultimele două săptămâni am fost plecată prin ţară, mi-am dat peste cap kilometrajul. Acum, că am revenit la bucătăria mea înghesuită de una singură, fără Ade, care e pe alte meleaguri, am trecut la golirea congelatorului, cu singurul gând de a face loc nenumăratelor cutii şi pachete de îngheţată. 
Aşa a ieşit la iveală spanacul, pe care l-am urât când eram mică, nu ştiu de ce. Şi cum spanacul cu ochiuri e tradiţional la mine acasă, am zis să-l pregătesc şi eu tot cu ou, dar mai altfel. Iar după serile de marţi la Master Chef, m-am încumetat să fac poached egg sau ou poşat (nu sună bine deloc aşa). Am folosit:
  • 200 g spanac congelat, deja fiert
  • 4 căţei de usturoi
  • 1/2 ceapă albă
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • 1 lingură făină
  • 2 linguri bulion
  • 50 ml lapte
  • zeama de la 1/2 lămâie
  • sare după gust
  • 1 ou
  • 2 felii de pâine
  • 1 lingură de oţet

Crema de spanac se face foarte uşor. Într-o cratiţă punem cele 2 linguri de ulei şi ceapa tăiată mic, lăsăm 10-20 de secunde la călit, apoi stingem cu apă. După ce scade apa, adăugăm făina şi bulionul şi imediat 1/2 pahar de apă. Lăsăm la fiert 5 minute, amestecând continuu, până sosul prinde consistenţă. 
Luăm sosul de pe foc, adăugăm spanacul dat prin blender sau tăiat pur şi simplu, dacă vă place mai mare, usturoiul, laptele, sarea şi zeama de lămâie şi omogenizăm.

Bruschetele le facem din pâine sau pave vechi de 1-2 zile, într-o tigaie antiaderentă cu un strop de ulei sau pur şi simplu la prăjitorul de pâine, după care adăugăm uleiul de măsline.

Iar acum vine distracţia cu oul poşat. Punem apă la fiert într-o oală joasă, iar când începe să fiarbă adăugăm oţetul. Spargem oul într-un recipient, ca să nu se împrăştie şi îl adăugăm uşor în apă când aceasta clocoteşte. Lăsăm oul la fiert 4 minute, apoi îl scotem şi îi îndepărtăm franjurii de pe margine cu un cuţit. Când îl tăiem gălbenuşul ar trebui să curgă.

Pe bruschete punem spanacul şi oul.







Poftă bună!

2 comentarii:

  1. uite acuma vad si eu reteta!foarte interesant arata oul, moale si tare in aceleasi timp, da ti-a iesit:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi. Si mie mi s-o parut interesant, mai ales in combinatie cu spanacul! Si mai sanatos, avand in vedere ca nu e prajit!

      Ștergere