miercuri, 19 octombrie 2011

Ciorbă de cartofi (foarte simplă)

Nu, nu m-am mutat într-o altă țară, doar am fost foarte ocupată și nu am mai avut timp să postez nimic. Noroc cu Ade, care este o eroină și ține blogul pe picioare...
M-am gândit ca astăzi să postez o rețetă care se poate prepara cu ce ai în casă, fără să mai fie nevoie să mergem la cumpărături. Este vorba despre banala ciorbă de cartofi, de data aceasta fără afumătură!!! Ingredientele sunt următoarele:

- 1 ceapă
- 1 morcov
- 1 păstârnac
- 1 ardei gras
- 1-2 roșii
- ulei (eu folosesc de măsline)
- oțet
- 5-6 cartofi
- 1 ou
- lapte
- foi de dafin, cimbru, tarhon (tarcăn), sare

Pentru început, se taie ceapa, morcovul, păstârnacul, ardeiul și roșiile și se călesc pentru câteva minute în 2 linguri de ulei, apoi se copleșesc cu apă și se lasă la fiert aproximativ 15-20 de minute. Se pune la fiert, separat, oala cu apă pentru ciorbă și, între timp, se taie cartofii cubulețe. După ce legumele s-au fiert, le adăugăm în apa pentru ciorbă, după care punem și cartofii. După 5 minute adăugăm cimbrul, foile de dafin, tarcănul și sarea și lăsăm la fiert aproximativ o oră. Când sunt gata cartofii, mai lăsați ciorba, la foc mediu, cam 5 minute. Între timp, dintr-un gălbenuș de ou (albușul îl puteți pune în ciorbă nebătut) și lapte (la ochi) faceți o dresătură pe care o adăugați, foarte important, la 10-15 minute după de ați stins focul la ciorbă. La sfârșit adăugați oțet după gust.


Poftă bună și nu uitați că mâncarea apropie suflete!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu