sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Panna cotta la pahar

Un desert minunat, uşor şi elegant, după părera mea mai potrivit pentru vară...Dar asta nu m-a oprit să-l pregătesc acum câteva zile, împinsă de la spate de smântâna care fusese cumpărată cu o săptămână înainte şi de cineva care trebuia să vină în vizită. 15 minute au fost de ajuns pentru pregătirea bunătăţii de faţă, mai mult a durat interdicţia de a scoate desertul de la rece. O să aveţi nevoie de:

- 300 g smântână
- 300 ml lapte
- 10 g (1 plic) de gelatină alimentară
- 100 g zahăr
- esenţă de migdale (sau de rom, lămâie etc.)
- fructe de pădure congelate + 1 lingură zahăr brun
- 1 lingură zeamă de lămâie

Punem laptele cu zahărul la fiert şi amestecăm până acesta din urmă se topeşte. Amestecăm gelatina cu 2-3 linguri de apă şi o adăugăm în lapte, omogenizând. Adăugăm smântâna şi aroma de migdale şi lămâie. Dacă vreţi, puteţi pune şi coajă de lămâie sau portocale. Amestecăm bine şi apoi punem crema în forme şi o dăm la frigider. Cel mai bine este să o lăsăm peste noapte, ca să o putem scoate frumos şi sigur din forme. Eu m-am grăbit şi am scos crema din frigider după 4 ore, servind-o în pahare.
Pentru decor facem un sos de fructe de pădure. Decongelăm fructele, le amestecăm în tavă cu o lingură de zahăr brun şi puţină zeamă de lămâie. Le lăsăm puţin la răcit, după care putem folosi sosul pentru decor.
Poftă bună şi nu uitaţi că lucrurile simple, făcute cu dragoste, apropie suflete!

2 comentarii:

  1. Simina, stii ca ti-am zis ca am pregatit desertul asta. A iesit foarte bun. Si tre' sa recunosc ca am marit cantitatile, fata de cele postate de tine, tocmai ca sa iasa mai mult! Foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Stefana: Ma bucur ca ti-o iesit desertul. Sunt sigura ca o fost cea mai buna alegere pentru a sarbatori, plus ca e foarte foarte usor de pregatit si decorul e cireasa de pe tort! Te pup!

      Ștergere