joi, 26 ianuarie 2012

Mâncare de linte

Este pentru prima dată când gătesc linte. Şi trebuie să recunosc că nici această dată nu ar fi existat, dacă nu aş fi cumpărat punguţa de linte la pachet cu alte bunătăţi, care deja au fost degustate şi apreciate. Aşa că, de voie de nevoie, iată-mă cu lintea în cratiţă şi cu nasul în frigider, căutând ingrediente pentru viitoarea mâncare de linte. Cum nu am găsit nimic, am folosit doar următoarele:

- 200 g linte verde
- 2 cepe roşii medii
- 3 căţei de usturoi
- 200 ml sos de roşii
- 2 foi de dafin
- 1/2 linguriţă salvie
- 1/2 linguriţă cimbru
- sare şi piper
- ulei măsline
- 100 ml apă

Pentru început, am spălat de câteva ori lintea şi am lăsat-o în apă 2 ore. După aceea am mai spălat-o încă o dată şi am pus-o la fiert în apă cu sare, pentru aproximativ 30 de minute. Între timp am călit în ulei de măsline, pentru câteva secunde, ceapa şi usturoiul tăiate mărunt, după care am stins cu 50 ml de apă şi am lăsat 5 minute la fiert. Am adăugat apoi sucul de roşii, salvia, cimbrul, foile de dafin şi piper şi am lăsat la fiert încă 5 minute, la foc mic.
După ce lintea a fiert, am scurs-o şi am turnat peste ea sosul cu condimente şi încă 50 ml de apă şi am mai pus-o 10 minute pe foc. Se poate servi cu ruladă de carne, cu orez, ca garnitură pentru alte mâncăruri sau simplă, cu pâine prăjită.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu