miercuri, 11 ianuarie 2012

Biscuiți în două culori

Am pregătit acești biscuiți, împreună cu cei cu ciocolată și mentă, pentru sărbătorile de Crăciun, inspirându-mă dintr-o rețetă de-a Laurei Adamache. Modul impresionant în care arată este direct proporțional cu răbdarea pe care o necesită. Îmi pare rău că nu am reușit să fac poze și pe parcurs, dar nu am gătit la mine acasă și nu am putut monopoliza bucătăria. Dar o să vă explic cât mai bine posibil. Ingredientele sunt următoarele:

- 300 g unt
- 150 g zahăr pudră
- un praf de sare
- 2 pliculețe zahăr vanilat
- 400 g făină
- 40 g cacao
- 1 gălbenuș
- 2 linguri lapte

Pregătim aluatul în felul următor: punem făina într-un vas încăpător, care să ne permită să amestecăm cu mâna. Facem o gaură în mijlocul făinii și adăugăm untul rece, tăiat bucățele. Amestecăm cu vârful degetelor până untul va fi incorporat în totalitate. O să obținem un aluat cu o consistență nisipoasă, deloc legat. Adăugăm zahărul pudră și pe cel vanilat și praful de sare și ne întoarcem la frământat, până aluatul capătă consistență.
Împărțim aluatul în două părți egale, iar în una adăugăm cele 40 g de cacao, pe care o incorporăm bine. După ce am frământat ambele aluaturi, le lăsăm la rece pentru o oră, înfășurate în folie de plastic.
Și acum începe distracția: scoatem aluaturile de la rece și le întindem (pe planșa de lucru bine înfăinată) într-o cocă de 1 cm, separat. Apoi, tăiem fiecare foaie în fâșii tot de 1 cm grosime, folosind un cuțit bine înfăinat, ca să nu rupem aluatul.
Mai departe, așezăm una lângă alta 3 fâșii de aluat, alternând culorile: una albă, una neagră, una albă sau invers. Ungem cele 3 fâșii cu gălbenușul amestecat cu cele 2 linguri de lapte și punem pe deasupra un alt strat format din 3 fâșii de aluat, având grijă să nu se suprapună culorile. Dacă primul rând a fost negru-alb-negru, al doilea va fi alb-negru-alb. Suprapunem 3 astfel de straturi. Dacă vreți biscuiți mai mari, mai puteți adăuga încă un strat.
După ce am format blocurile, tăiem capetele pentru a le uniformiza, apoi întindem o bucată de aluat, eu am întins negru, pentru a forma o "îmbrăcătoare" pentru sulul de biscuiți. Ungem aluatul cu gălbenuș și punem sulul peste el, cu fața în jos, după care aducem capetele foii peste blocul de biscuiți. Tăiați excesul de aluat. După ce am îmbrăcat blocul, îl lăsăm la frigider 45 de minute.
După ce am scos blocul de biscuiți de la rece, îl tăiem în felii de aproximativ 1 cm. Așa vor arăta biscuiții pe care îi vom pune pe hârtie de copt și îi vom lăsa 12 minute în cuptorul preîncălzit la 180 grade. După ce îi scoatem din cuptor îi lăsăm la răcit.
Dacă vă rămâne aluat, îl puteți amesteca și puteți face un sul din care să tăiați biscuiți rotunzi, pe care îi coaceți la fel.

Vorbă multă...Să sperăm că acești biscuiți migăloși vă vor apropia sufletele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu