miercuri, 30 mai 2012

Mini gustări cu bacon și brânză frământată cu cimbru

Ador brânza frământată. Pe vremuri, când timpul nostru curgea ca cel al lui Moromete, pregăteam brânza frământată acasă. Era un ritual de familie, toată lumea participa, iar eu nu înțelegeam de ce alți copii erau afară la joacă, pe când eu trebuia să dau cașul prin mașina de tocat. Dar era fain, nu aveam nici o grijă, iar rezultatul final era spectaculos, mai ales pe timp de iarnă, când scoteam câte un sul de brânză din congelator. Astăzi, cumpărăm brânza frământată de la niște producători locali din Covasna și pe cuvânt că e ca a mamei. Chiar dacă nu o mai pregătim acasă, tot nu am vrut să renunțăm la savoarea ei originală.



Pentru că am congelatorul plin de punguțe de brânză frământată, porționate în așa fel încât să nu stea în frigider mai mult de câteva zile, am decis să pregătesc gustările acestea simple, pe care le puteți servi și la micul dejun, că doar pe vremuri asta mâncam în loc de cereale cu lapte. O să aveți nevoie de:

  • câțiva biscuiți integrali, cu sare sau fără
  • câteva felii de bacon
  • brânză frământată
  • cimbru
  • busuioc

Nu aveți de pregătit decât baconul, într-o tigaie nonaderentă, fără ulei. Lăsați câte 2 minute pe fiecare parte, apoi scoateți pe un servețel absorbant de bucătărie. Pe fiecare biscuit puneți câte 1 felie de bacon, iar pe deasupra brânză frâmântată presărată cu cimbru. Eu am servit pe lângă și roșii cherry și busuioc. Deși e atât de simplu, vă garantez că o să vă încânte papilele gustative!

Poftă bună!

2 comentarii:

  1. delicios!
    si ai mei faceau branza framantata din cas. Il lasau la scurs vreo 24 de ore, apoi il dadeau prin masina de tocat (de 2 ori) si-l sarau dupa gust :)
    Esti din Covasna? Ai mei stau in Harghita (eu in pribegie), doamne ce branzeturi se gasesc la piata, ce urda ... n-am mancat asa gustosenii pe meleagurile astea.
    O zi faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt din inima Ardealului, ca să spun așa, între Brașov și Sibiu, dar de 5 ani locuiesc puțin mai spre vest, în Cluj. Așa că tot acasă sunt. Nu știu cum de au dat ai mei peste brânza frământată din Covasna, tot ce știu e că prin luna august avem congelatorul plin cu suluri de brânză. Tot neamul și prietenii de familie mănâncă brânză din asta, e extraordinară!
      Eu încă nu am apucat să ajung personal prin zona voastră, să văd ce brânzeturi minunate mai găsesc, dar promit că vara asta o să-mi fac timp şi o să mă întorc cu păreri despre ce am gustat.
      Între timp, spor la gătit şi aştept să ne spui ce minunăţii mai găsim pe la voi, ca să ştim pe ce să ne concentrăm!

      Ștergere