marți, 8 mai 2012

Supă de legume cu parmezan și busuioc


Recunosc că supele de legume nu au fost niciodată pe placul meu, mai ales din cauza consistenței căpătate de legume după ce au fiert. De aceea am decis să fac o supă asemănătoare celor italienești, adică o supă mai groasă, cu parmezan și busuioc, foarte aromată și, foarte foarte interesant, fără sare. E atât de ușor de pregătit, iar rezultatul atât de gustos (dovadă stau dungulițele de pe bol, pentru că am gustat din ea în timp ce am pregătit-o de pozat), încât a devenit supa mea preferată. Pentru 4 porții medii veți avea nevoie de:

  • 1 morcov
  • 1 ceapă
  • 1 bucată de praz
  • 4 căței de usturoi, tăiați mărunt
  • 2 linguri ulei de măsline
  • 2 linguri pastă de tomate
  • 1 lingură zahăr
  •  1 frunză dafin
  • câteva rămurele de cimbru
  • 2-3 frunze de busuioc, tăiate mărunt
  • 200 g fasole albă din conservă, scursă
  • 200 g roșii din conservă, scurse - eu am folosit roșii cherry
  • 800 ml supă de legume 
  • 70 g paste mici
  • parmezan
Bun. Pentru început, călim în ulei de măsline, pentru 1 minut, morcovul, ceapa și prazul tăiate, apoi adăugăm un pahar cu apă și lăsăm 20 de minute la fiert. După cele 20 de minute se adaugă zahărul, usturoiul, pasta de tomate și condimentele și se mai lasă la fiert 5 minute. 
Adăugăm apoi fasolea, roșiile și supa și mai lăsăm la fiert 20 de minute, după care adăugăm pastele. Fiind mici, pastele vor mai avea nevoie de aproximativ 10 minute pentru a fi gata. Dacă serviți toată cantitatea, acum puneți o parte din parmezan și mai lăsați 1 minut - veți vedea că supa o să devină super cremoasă. Luați de pe foc, presărați parmezan și busuioc și bucurați-vă de supă.
Dacă nu serviți întreaga cantitate, adăugați parmezan doar în farfurie și lăsați restul de supă la răcit, după care băgați-o la frigider. Va trebui să adăugați parmezanul de fiecare dată când veți încălzi supa.

O altă idee ar fi să congelați supa chiar înainte de a adăuga pastele. Când o veți scoate de la congelator, o veți pune la fiert, veți adăuga pastele și apoi parmezanul. Așa o să aveți tot timpul la îndemână o porție de supă!


Poftă bună!

2 comentarii: