duminică, 20 mai 2012

Prăjiturele cu cremă de cafea și coniac


Nu am mai făcut niciodată aceste prăjiturele. De fapt, le-am pregătit fără să-mi fi propus dinainte, cu ce aveam prin casă și fără cuptor, pentru o întâlnire de studiu...pentru ultimul examen din viața noastră de studenți. Așa că aceste mici bunătăți sunt rodul unei dimineți de sâmbătă, încărcată de cursuri de economie care m-au făcut să-mi doresc ceva dulce și să le surprind pe prietenele mele de studiu. 

Pentru blat am folosit:
  • 70 g unt
  • 100 g pesmet
  • 2 linguri zahăr pudră
  • 3 linguri de coniac
Topim untul, apoi îl adăugăm peste pesmet, omogenizând bine bine cu mânuțele. Apoi adăugăm zahărul și coniacul și amestecăm din nou, până compoziția e uniformă. Eu am folosit niște forme de silicon pentru brioșe (se găsesc la Nobila Casă), pe care le-am tapetat cu acest blat, pentru că am vrut să le servim fără să trebuiască să le mai scot, având în vedere că nu au trecut prin cuptor. După ce am tapetat formele cu pesmet le-am dat la rece. Ar fi bine să le lăsați peste noapte, dar dacă vă grăbiți, 3-4 ore o să fie de ajuns.

Pentru cremă am folosit:
  • 250 ml lapte
  • 2 linguri de cafea solubilă
  • 2 gălbenușuri
  • 60 g zahăr de palmier
  • 20 g amidon
  • 2 linguri de coniac
În lapte dizolvăm cafeaua și lăsăm la foc foarte mic, fără însă a fierbe amestecul. Între timp, mixăm cele 2 gălbenușuri cu zahărul de palmier, căruia îi datorăm culoarea minunată a cremei, până își dublează volumul. Puteți folosi și zahăr alb sau brun, dar crema nu va fi așa închisă la culoare. În cele din urmă adăugăm amidonul și amestecăm bine. 

Peste această cremă adăugăm laptele, puțin câte puțin, apoi punem pe foc pentru 2-3 minute. Când observați că amestecul se îngroașă, luați de pe foc și puneți recipientul într-un bol cu apă rece pregătit dinainte și mai amestecați 2 minute, până crema devine fină. La final adăugați coniacul. Acoperiți cu o folie și lăsați la rece. 

 În cele din urmă umpleți prăjiturele cu cremă și decorați cu fulgi de migdale.


 

Poftă bună!

10 comentarii:

  1. De surprins nu ne-ai surprins, pentru ca stim deja ce poti sa faci :)
    Dar de bune au fost...excelente! Parca-parca as mai da un examen doar pentru ele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-au placut! Asa examene sa tot dam, cu pizza si prajiturele! Va mai astept pe la mine, poate mai inventez ceva!

      Ștergere
  2. Ce frumusele sunt! Si la gust cred ca sunt excelente!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mersi mult! Ma bucur ca te-au incantat! Chiar au fost bune la gust, iar crema de cafea cu coniac se face foarte usor, fiind un bun substitut pentru cei care doresc sa evite ciocolata! Pe cuvant de amator gurmand ca merita pregatite!

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar arata fff bine...si mi s-a facut cu adevarat pofta. cred ca a fost o sedinta foto/de gatit pe cinste, dar si de degustat. plus ca pozele arata extraordinar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi. Chiar au fost foarte bune! Si a fost o sesiune de degustat si invatat pe cinste!

      Ștergere
  5. mancate, cu pofta! verdictul: GUSTOASE si aromate si ochioase de numa' numa'!:)

    RăspundețiȘtergere