miercuri, 16 mai 2012

Cartofi la cuptor cu smântână și caș


Asta da mâncare, domnule. Deși are doar câteva ingrediente, e fenomenală, ușor de pregătit și te satură dintr-o porție mică, zic eu. Puteți improviza după propriul gust, nu e necesar să respectați rețeta. Și sunt sigură că acesta este primul fel de mâncare care vă vine în minte când rămâneți cu frigiderul gol, pentru că se prepară cu ce aveți prin casă. Eu am folosit:
  • 1 kg cartofi
  • 1 smântână mare
  • 1 bucată de caș 
  • 3 ouă fierte
  • 1 ou crud
  • sare și piper după gust
  • margarină pentru uns 

Prima dată am fiert cartofii în coajă, i-am lăsat la răcit, i-am curățat, apoi i-am tăiat cubulețe. Am uns bine bine ceaunul cu margarină, apoi am pus un strat de cartofi, pe care l-am acoperit cu 2-3 linguri de smântână. Am tăiat deasupra un ou fiert și am presărat caș ras, apoi am adăugat o pișcătură de sare. Am pus din nou un strat de cartofi și din nou smântână, ou fiert, caș și sare. Repetați până se umple ceaunul, apoi turnați deasupra un ou bătut păpară și consimentați cu sare și piper. Dați la cuptor pentru 45 de minute.

Cei cărora le plac mâncărurile cu carne pot adăuga șuncă sau kaizer.



          Simplu, românesc și bun de tot! Poftă bună!

4 comentarii:

  1. E, de asemenea, un minunat loc de joaca cu mirodeniile. Poti incerca de la clasicul rozmarin-busuioc-cimbru pana la galangal-turmeric-sofran. Poti, de asemenea, sa te joci cu alte arome, de la ceapa verde tocata + rosii cherry + patrunjel la usturoi - piper alb - ghimbir - marar. Si mai am idei!

    Plus, ca alaturi merge (mai) orice, de la tuica in pahar inrourat, trecand prin sucuri pana la vinuri de orice culoare, numai dulci sa nu fie.

    RăspundețiȘtergere
  2. clar cu sunca, kaier, bacon, etc. etc:)))pentru mine nu merge altfel;)super!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eee,lasă că te înveţi cu timpul! Plus că meniul o fost pregătit după o perioadă de excese alimentare, aşa că aceşti cartofi au fost bineveniţi! Dar merge câteodată şi aşa cum ai zis tu...dacă pregăteşti tu cuptorul vin eu cu pecia şi facem nişte cartofi de mori!

      Ștergere