luni, 30 aprilie 2012

Ciorbă de salată



Uneori mi se pune pata aşa pe câte-o mâncare şi trece mult timp până să-mi mut atenţia spre altceva. Aşa s-o întâmplat şi cu ciorba de salată şi sunt foarte mulţumită de fiecare dată când o gătesc, însă am observat că prietenii mei din alte zone ale ţării nu mănâncă această minunăţie. Am încercat şi cu slănină, fără slănină, cu păpară, fără păpară, dar nu am reuşit nici cum să-i conving să guste. Aşa că pot afirma că omul trebuie să fie ardelean pur ca să se bucure de o ciorbă de salată. Şi cum eu sunt, mă bucur tare că o pot împărţi cu voi. Pentru o oală de 4 litri o să aveţi nevoie de:

- 4 salate mari
- 5 ouă
- 2 căpăţâni usturoi
- 30 g griş
- 200 ml lapte
- mărar
- sare
- oţet

Să începem cu activitatea mea preferată, spălatul şi curăţatul salatei...Între timp punem apa la fiert, curăţăm şi feliem frumuşel şi subţirel usturoiul, spălăm şi tocăm mărarul şi le punem în oala cu apă. Când începe să fiarbă apa adăugăm şi salata, iar după 10 minute punem şi sarea. Lăsăm totul la fiert 30-40 de minute.
Înainte cu 10 minute de a stinge focul facem o păpară din 3 ouă, o pişcătură de sare şi griş, pe care o pregătim într-o tigaie cu un strop de ulei. Tăiem apoi păpara şi o adăugăm în ciorbă. Spargem celelalte 2 ouă şi separăm albuşurile de gălbenuşuri. Albuşurile le adăugăm în ciorbă, iar din gălbenuşuri, împreună cu laptele, facem dresătura, pe care o adăugăm la 20 de minute după ce am stins focul la ciorbă. În sfârşit, adăugăm sare şi oţet după gust.

Menţiune: există persoane cărora nu le place păpara în ciorbă, aşa că aceasta poate fi servită foarte bine şi separat. O preparaţi de fiecare dată când încălziţi ciorba!

Poftă bună!

2 comentarii:

  1. Doua secrete:

    1. Ciorba de salata iese muuuult mai buna daca pui si o tzara de afumatura ori ceva ciosvarte de carnatz de casa afumat

    si

    2. Daca vrei sa duci minunea pana la capat, o mananci cu ridichi de luna alaturi.

    Mniam!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranta ca e mai buna cu afumatura. Insa de cand m-am trezit cu gastrita peste noapte, am renuntat la afumatura, bineinteles unde ea poate fi eliminata. Pe vremuri si mami facea ciorba de salata asa, dar acum e alta mancare de peste. Am imbatranit si nu mai putem...:)
    Iar cu ridichiile, interesanta combinatie. Chiar o sa incerc, cu tot cu afumatura, chiar daca stiu ca dupa nu o sa ma simt bine vreo 2-3 zile. Dar cateodata merita!

    RăspundețiȘtergere