sâmbătă, 7 aprilie 2012

Tartă cu migdale şi sos de lămâie


Nu ştim alţii cum sunt, dar pentru noi mâncarea înseamnă mai mult decât a te hrăni. De multe ori ni s-a întâmplat să gustăm ceva minunat şi să trebuiască să închidem ochii pentru a savura mai bine nuanţele felului pe care îl aveam în faţă. Şi de cele mai multe ori, mâncarea spune o poveste şi nu este întâmplător modul în care alegem ce şi cum să mâncăm.

O simplă aromă îţi poate trezi amintiri despre care habar nu mai aveai sau te poate face să descoperi lucruri noi despre tine şi despre cei de lângă tine. O simplă aromă, pe care credeai că o cunoşti în cele mai mici detalii, te poate face să vrei să te trezeşti mai repede dimineaţa, să vrei să te întorci acasă mai devreme, să vrei să pui mâna pe telefon şi să-ţi suni cele mai bune prietene, să te plimbi pe plaje neumblate până acum, să vrei să petreci 25 de ore pe zi din 24 undeva, cu cineva...

Iar postarea de astăzi nu face excepţie, pentru că a luat viaţă tocmai din nevoia de a împărţi ceva care îţi gâdilă papilele şi le trezeşte la viaţă cu cineva special, adică cu cele mai bune prietene, dar şi cu alţi pasionaţi de bunătăţi. Şi pentru a face acest lucru, ne-am adus aminte de aromele care ne-au întâmpinat La masă cu Good Food, le-am materializat în ceva pufos pufos şi le-am trimit mai departe către Emily's cupcakes & treats, să se bucure şi alţii.

Despre ce să fie vorba? Despre migdale aromate, despre lămâie înţepătoare, despre iaurt fin şi cremos. Pentru pregătirea aluatului acestei tarte divine am folosit:
  • 75 ml ulei cu aromă de lămâie
  • 175 gr făină
  • o linguriţă şi jumătate de praf de copt
  • 50 gr migdale măcinate
  • 50 gr mălai
  • coaja rasă de la cele 2 lămâi
  • 140 gr zahăr tos
  • 2 ouă mari
  • 225 gr iaurt

Am pus deasupra, după ce s-a răcit tarta, un sirop făcut din zeama de la cele două lămâi rase anterior, 85 gr zahăr tos şi 75 ml apă.

Aşadar, pentru a ne putea bucura de rezultate, mai întâi să muncim puţin, nu? :) Începem prin a încinge cuptorul la 180 grade sau la treapta 4. Apoi, ungem cu ulei o formă de tort cu diametrul de 25 cm, cu margini detasabile, pe care o căptuşim pe urmă cu hârtie de copt.

Într-un vas înalt amestecăm mălaiul, făina, praful de copt, migdalele măcinate, coaja rasă de lămâie, zahărul şi facem la mijoc o gaură. Separat, amestecăm ouăle cu iaurtul şi uleiul, le omogenizăm şi le incorporăm în ingredientele solide. Amestecăm uşor cu o lingură, pentru a omogeniza compoziţia.


Următorul pas este să turnăm viitoarea tartă în tavă şi să o dăm la cuptor, cu ochii pe ceas timp de 40 de minute. În cazul în care observăm că aceasta se rumeneşte prea repede, o acoperim cu o folie de aluminiu şi am eliminat problema.

Cât tarta este la cuptor, începem prepararea sosului astfel: punem zahărul într-o cratiţă, adăugăm zeama de la lămâi, 75 ml apă şi punem pe foc, amestecând din când în când. Lăsăm siropul să fiarbă timp de 4 minute, după care închidem focul.

Acum a venit timpul să scoatem prăjitura din cuptor. O lăsăm un pic la răcit, dar nu de tot. Îndepărtăm marginea detaşabilă, folia de aluminiu şi foaia de copt, după care înţepăm din loc în loc tarta, pentru a se pătrunde mai apoi de siropul parfumat. Turnăm peste siropul de lămâie şi cu ajutorul unei pensule de bucătărie ungem şi marginile tartei, după care purcedem la cea mai importantă etapă:

savurarea tartei alături de cei dragi!

Ade şi Simi

7 comentarii:

  1. feteeeeelor...fara cuvinte!!!arata atat de imbietor, te duce cu gandul la o zi de primavara linistita cu mult soare si lectura:)felicitari! va pup

    P.S: eu as fi adaugat si ceva ciocolata:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. mulţumim, Sonia! Chiar la ciocolată ne gândeam când ne-am întrebat dacă ţi-ar plăcea sau nu :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie sa fie tare bun! Faina prezentare! Felicitari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, Simona. Ne bucuram ca te-am incantat cu aceasta tarta de primavara!

      Ștergere
  4. cred ca este grozava aceasta tarta! abia astept sa o incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E intr-adevăr grozavă, e uşor de făcut, iar sosul de lămâie face milioane! numai cât îmi amintesc de el şi mi se face poftă! :)

      Ștergere
    2. De acord. Am mancat 3 feliute imediat dupa ce am pozat-o, aproape ca o trebuit sa intervina Ade si sa ma opreasca! Se mai intampla. Cu siguranta merita incercata!

      Ștergere