marți, 24 aprilie 2012

Salată de ton cu dressing de portocale şi busuioc


Ador salatele, mai ales dacă le pregăteşte altcineva, pentru că nu-mi place deloc să spăl salata. Dar câteodată mă sacrific şi când îmi iese o minunăţie ca cea de astăzi, parcă revin la sentimente mai bune în legătură cu spălatul salatei. Plus că o fost o dimineaţă atât de înnorată, încât trebuia să-mi revin cu ceva proaspăt. Pentru o porţie generoasă veţi avea nevoie de:


  • 10 frunze de salată
  • 50 g ton
  • 5 măsline giant, fără sâmburi
  •  zeama de la 1/2 portocală
  • 1/2 linguriţă oţet
  • 1/2 linguriţă ulei de măsline
  • o frunză mare de busuioc proaspăt
  • parmezan ras sau feliat
  • o pişcătură de sare şi una de piper

Spălăm şi uscăm salata, activitatea mea preferată. Tăiem măslinele pe lung, apoi le adăugăm peste salată. Scurgem tonul de uleiul din conservă şi adăugăm 1/2 linguriţă de ulei de măsline, omogenizăm şi îl dăm deoparte până facem dressingul. Pregătim sosul din zeama de portocală, oţet, busuiocul tocat mărunt, sare şi piper. Când e totul gata, adăugăm tonul în salată, stropim cu dressing şi punem deasupra parmezan.

Deşi e foarte simplu de pregătit, salata aceasta îţi dă o stare de bine, mai ales în zile ca acestea, când plouă încontinuu. Nu ştiu de ce, dar atunci când mănânc salată am impresia că vara e mai aproape! Cred că o să mănânc în fiecare zi...

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu