vineri, 27 aprilie 2012

Minunile Libanului...Salata Fattoush

Astăzi am călătorit prin Byblos..apoi am stat în soarele Beirutului, cu o carte fascinantă despre impresiontul suflet libanez...apoi am revenit cu picioarele pe pământ şi am mai luat o gură de salată Fattoush.
Pot spune cu mâna pe inimă că sunt fermecată de bucătăria libaneză şi în general de bucătăria Orientului Apropiat. Iar această salată este unul din preparatele mele preferate. Încercaţi-o şi vă garantez că nu veţi regreta nicio milisecundă alegerea făcută.
Mai întâi, alegem o salată proaspătă, câteva roşii, 2 castraveţi româneşti, un ardei gras verde sau galben, câteva fire de ceapă verde. Tăiem şi punem într-un bol toate ingredientele mai sus menţionate.
Separat, tăiem 3-4 lipii libaneze în fâşii, pe care mai apoi le prăjim cu puţin ulei de măsline într-o tigaie teflonată. Când au devenit crocante, oprim focul şi le lăsăm deoparte deocamdată (pentru a nu se înmuia în salată).
Separat, pregătim dressing-ul din sucul a 3-4 lămâi, ulei de măsline, mentă tocată, sumak şi pătrunjel.
Acum putem amesteca toate ingredientele şi servi cu cel mai mare drag!


Aici am adăugat şi ridichi şi cubuleţe de telemea de vacă, pentru că nu mă simt completă dacă nu servesc măcar un  preparat lactat zilnic :).
Să aveţi poftă şi să vă bucuraţi de spiritul libanez!

2 comentarii: