joi, 5 aprilie 2012

Tocană de ciuperci de post

După cum deja ştiţi, mai cumpăr câteodată ciuperci, fără a ştii la momentul respectiv ce o să pregătesc cu ele. De data aceasta, am hotărât să gătesc o tocăniţă de ciuperci şi, ca bonus, am făcut-o de post (să nu spuneţi nimănui, dar pentru mine am adăugat la sfârşit o lingură de smântănă). Iată ce a ieşit:


O să aveţi nevoie, pentru două porţii generoase, de:

- 500 g ciuperci
- 1 ceapă albă mare
- 1 linguriţă boia
- sare şi piper după gust
- 2 linguri făină
- 160 ml apă
- 2 linguri ulei de măsline
- pentru cei care nu ţin post, 2 linguri de smântână

Pentru început, am spălat ciupercile şi le-am uscat cu un serveţel de bucătărie şi le-am tăiat apoi pe lungime. Am tăiat ceapa cuburi mici mici şi am călit-o în ulei de măsline şi boia pentru 10-20 de secunde, după care am stins cu apă. Am mai călit 2 minute, apoi am adăugat ciupercile, pe care le-am copleşit cu apă şi piperul. Am lăsat la fiert 50 de minute, până a scăzut apa, iar ciupercile au fost gata.
În funcţie de cât de cremoasă vă place tocana, mai puteţi scurge puţin din apa în care au fiert ciupercile. Pregătiţi apoi dresătura din cele 2 linguri de făină şi apă şi o incorporaţi în tocană, adăugând şi sarea. Mai lăsaţi pe foc 2-3 minute, până consistenţa tocănii devine cremoasă.
Cei care nu ţin post pot adăuga 1 lingură de smântână la sfârşit, după ce aţi luat tocana de pe foc.
În sf'ârşit, am servit-o simplă, fără verdeaţă, dar cu lipii din făină de măciniş integral, ca să compensez ravagiile smântânii.

Poftă bună şi spor la gătit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu