joi, 19 iulie 2012

Hummus picant


Sau pastă de năut, așa, mai pe românește. Nu cunosc eu prea mulți amatori de hummus, însă pentru cei cărora le place am pregătit această pastă de năut acasă, mai ales după numeroase experiențe în care am cumpărat de la magazin gata stricată, deși era în termenul de garanție. Așa că am decis să-mi prepar propria pastă de năut, cu câteva adăugiri personale. O să aveți nevoie de:


  • 1 conservă năut (400 g)
  • 1 praz mic, fără frunze
  • 5 căței usturoi
  • 3 linguri ulei de măsline
  • 1 lingură semințe de susan
  • 1 linguriță chimen
  • zeama de la 1/2 lămâie
  • un vârf de cuțit de fulgi de chili
  • boia dulce pentru decor
Bun...Scurgeți bine bine năutul din conservă și îl trageți la tigaie, pentru 5 minute, în ulei de măsline cu prazul și usturoiul tăiate mărunt și o lingură de apă. Apoi punem năutul din tigaie în blender, adăugăm restul de ingrediente - mai puțin boiaua - având grijă ca năutul să fie acoperit de apă călduță cel puțin pe jumătate. Mixăm până amestecul devine o pastă tartinabilă. Dacă e prea gros, mai adăugați puțină apă călduță și dați prin blender din nou. 




Lăsați la răcit și apoi serviți pe pâine sau lipie cu boia dulce și sare de mare. Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu