vineri, 2 decembrie 2011

Banane în zahăr ars cu cremă de vanilie

Și dacă tot ne-au rămas batoane de scoțisoară de la supă, ne-am pus imaginația la contribuție și am pregătit un al doilea desert, mai neconvențional. Aveți mai jos ingredientele:

- 2 banane medii
- 2-3 linguri zahăr
- cremă de vanilie (aceeași folosită pentru umplerea Cupcakes)
- batoane de scorțișoară

Am fiert batoanele de scorțișoară în puțină supă de mere, pentru a deveni mai moi și a se deschide. Dacă nu aveți supă de mere, puneți-le la fiert în apă. Între timp, am pregătit crema de vanilie, a cărei rețetă o găsiți la postarea "Cupcakes cu cremă de vanilie la rece", cu mențiunea că am folosit doar jumătate din cantități. Am tăiat bananele în bucăți mai mari și le-am băgat pentru 1 minut la cuptorul cu microunde. Apoi am ars zahărul într-o tigaie și am adăugat și bananele, pe care le-am mai lăsat 1-2 minute. Batoanele de scorțișoară le-am umplut cu crema de vanilie și vedeți și voi ce a ieșit.

Să aveți poftă și dulceața acestui desert să vă apropie sufletele!




5 comentarii:

  1. Da! Banane caramelizate... mniam!
    Crema de vanilie, insa... alegerea gospodinelor conservatoare ("Lasa, draga, bunica gatea vanilie si a fost apreciata! Eu de ce n-as face vanilie?") Mda, merge, daca esti genul; daca insa vrei sa vezi lumea in culori, amesteci mata in crema aia cumintica un varf de cutit de scortisoara, un pic de praf de nucsoara si 1-2 cuisoare macinate (ori, daca zici ca e prea tare, le legi cu o ata, le fierbi si apoi le retragi). Poti incerca si-un pic de ghimbir (su piper, indrazneato! dar numai cat o idee)

    Sau, in loc de "crema de vanilie", pui alaturi un castronel de iaurt peste care ai imprastiat o lingurita de miere si caruia i-ai dat relief cu un pumnisor de nuci sfaramate (nuci la modul general: alune, alune americane, caju, peca, ma rog, ce ai de crantanit prin casa).

    Ce ziceti?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Catalin Blaga: Suna super. Promitem ca o sa ne facem un stoc din cele mai nebunatice arome, ca sa le combinam dupa pofta papilelor noastre gustative si ca o sa ne punem imaginatia la treaba. Din aceasta vacanta am promis ca ma intorc cu anason stelat, nucsoara intreaga, o cantitate mai generoasa de sofran si ghimbir. Ce ar trebui sa mai adaugam pe lista?

    RăspundețiȘtergere
  3. @Simi: ai vreun an de zile, sa citesti lista? ;-) Asa, la prima mana, eu am in sertarul de condimente: a) clasicele: busuioc, maghiran, rozmarin, dafin, chimen, cimbru, salvie, telina, piper (alb, negru, Cayenne, verde), nucsoara, mustar boabe, hrean, coriandru (boabe si frunze), oregano, patrunjel-patrunjel cret, leustean, marar, scortisoara, cuisoare, anason clasic, menta; b)ale mele: turmeric ("sofranul saracului", desi mie imi place mai mult decat sofranul), ghimbir, galangal (o ruda indoneziana - cred - a hreanului), wasabi, curry, paprika, lamaita (lemongrass); c)amestecuri (din comert, dar bune - in general Fuchs): pentru peste, pentru porc, pentru gaina, pentru cartofi etc; d) rare: anason stelat (ma rog, am avut...), sofran (pe care eu il inocuiesc cu turmeric), hell sau cardamom, sassafras.

    Cam asta am eu, dar lista ramane deschisa...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Catalin Blaga: Bun, am notat. Din categoria celor rare trebuie achizitionate: cardamom(n) si sassafras (am vazut ca e vorba despre un dafin american)...In rest, cred ca le gasim si pe la noi.

    RăspundețiȘtergere