vineri, 2 decembrie 2011

Onion rings sau inele de ceapă



Deşi am gătit toată ziua (nu foarte consistent, ce-i drept), pe seară ni s-a făcut foooame şi poftă de inele de ceapă. Eu m-am ocupat de ele, şi Gabriel, care orice ar fi nu s-ar sătura cu 4 felii de ceapă, s-a ocupat de piure-ul şi friptura din imagine.
Cum facem onion rings? Tăiem ceapa în felii rotunde, ca în imagine. Separat, pregătim aluatul în care vom prăji inelele, dintr-un ou bătut şi făină. Dacă îl facem prea gros, îl mai diluăm cu apă. Totuşi, trebuie să rămână destul de consistent. Dăm feliile de ceapă prin aluat, apoi le prăjim într-o tigaie cu ulei încins.
Cum era de aşteptat, le scoatem pe un şerveţel de hârtie, care să absoarbă uleiul în exces.
Servim calde şi ne bucurăm de sufletele din jurul nostru!

4 comentarii:

  1. Seara buna,
    Cu voi doua (sau trei!) nu poate omul tine nici macar o cura mica de mentinere!!!!
    Ma tenteaza sa fac ce scrieti voi acolo!! Da'cu ce pot sa inlocuiesc muraturile asortate ca n-am asa frumoase?!!!!( ca de bune o sa va spun cand o sa ma invitati la masa!!!!).

    RăspundețiȘtergere
  2. @Cata: Dreptate mare! Astazi m-am corupt cu toate bunatatile astea! Dar Ade e de vina cu Onion rings! Asa ca problema cu muraturile e intre voi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ceapa e o ciudata in bucatarie: pe cat de agresiva e in stare cruda, pe atat de mult se potoleste daca e prelucrata termic (la cald sa... la rece). De aceea, aluatul pentru inele inghite tot felul de combinatii de condimente si tot bun iese: iute (piper negru, piper alb, ghimbir, galangal/wasabi), aromat (nucsoara, salvie, maghiran, rozmarin), dulce (cuisoare, busuioc, oregano) sau.. dulce (dupa prajire le treci printr-un sirop de zahar, sa le faci caramelizate). Merg alaturi de multe carnuri, deci nu au o bautura proprie; in prezentarea asta eu m-am intins deja dupa Staropramen, o bere puternica, aromata, amaruie, care spala bine ceapa. Dar, daca nu-ti place berea, merge si un vin alb "subtire", sa zicem o Francusa sau un Aligote. Merge?

    RăspundețiȘtergere