vineri, 2 decembrie 2011

Gözleme

Yyi günler! Nasılsın?
 
Reţeta asta de pe blogul Laurei Adamache, care ne-a plăcut la nebunie mie şi Siminei şi cu care ne-am început ziua de azi, mi-a adus aminte de cursurile mele de limba turcă, de care îmi este şi acuma dor.
Find o reţetă turcească, nu am găsit foi yufka, pe care le-am înlocuit cu foi de plăcintă (care se găsesc oriunde la noi).
Pentru grozăviile astea am folosit un pachet de 400 gr foi de plăcintă, cam 300 gr telemea, un sfert de căniţă mică de lapte şi puţin ulei de struguri. Merge pus şi mărar şi pătrunjel, pentru cui îi place.
Începem: desfacem pachetul de foi şi le separăm, cât mai uşor cu putinţă, pentru că sunt foarte fragede. Folosim câte două foi odată: le ungem cu lapte folosind un penson, apoi adăugăm brânză rasă deasupra. Îndoim marginile spre interior, apoi împachetăm ca pe un plic şi o punem în tigaia încinsă. Când e rumenită, o întoarcem pe partea cealaltă.
Scoatem gözlemicime pe prosoape de hârtie, ca să eliminăm orice urmă de ulei şi... afiyet olsun!

Pentru că şi gözlemicile astea rumenite apropie suflete!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu