luni, 26 martie 2012

Cheesecake cu vişine alcoolizate şi ciocolată

Cine n-a "împrumutat" niciodată vişine din vişinata făcută în casă nu-i om. Şi nu mă refer aici la împrumutul cu scopuri nobile, cum am făcut eu de data aceasta, ci la acele furişări când aveam prieteni de familie în vizită şi îi serveau părinţii cu vişinată, iar noi curăţam frumos fundul borcanului de vişine care parcă te ardeau pe galerie, atât de tari erau. Deşi timpurile astea au apus, încă mai primesc vişine de acasă, fără vişinată, pe care fie le folosesc la deserturi, fie le mănânc aşa, la un film bun.

Cum am ajuns acum 2 săptămâni acasă şi am dat cu ochii de borcanul de vişinată, am ştiut ce va urma, mai ales că am şi sărbătorit un eveniment frumos în familie. Acest cheesecake a fost un cadou pentru o persoană înnebunită după dulciuri, ciocolată şi tot tacâmul. Am folosit următoarele ingrediente, pentru o tavă cu bord detaşabil cu un diametru de 28 cm:

- 210 g biscuiţi digestivi, pe care i-am zdrobit cât de fin am putut cu făcăleţul (sucitorul)
- 90 g unt
- 200 g vişine din vişinată
- 500 g brânză de vaci
- 1 lingură smântână
- 180 g zahăr de palmier sau normal
- 1 linguriţă extract vanilie
- 4 ouă
- 2 plicuri de zahăr vanilat
- 1 ciocolată amăruie

După ce am zdrobit biscuiţii, am topit untul şi l-am adăugat peste aceştia, incorporându-l cu degetele până s-a format un amestec fărâmicios, deloc omogen. Am tapetat tava cu margarină şi am întins şi presat biscuiţii pentru a forma un blat uniform, pe care l-am dat la rece până am pregătit crema. Între timp preîncălziţi cuptorul la 180 grade.

Peste brânza de vaci am adăugat cele 4 ouă bătute păpară, zahărul vanilat, vanilia, zahărul de palmier şi smântâna şi am omogenizat compoziţia cu o lingură de lemn. Înainte de a turna această cremă peste blatul de biscuiţi am împrăştiat peste acesta vişinele fără sâmburi şi bine scurse, apoi am adăugat crema. Am lăsat cheesecakeul la cuptor pentru 40 de minute sau până trece testul cu scobitoarea.

L-am lăsat apoi să se mai domolească, după care am scos inelul tăvii. Între timp am ras ciocolata. Jumătate am adăugat-o peste cheesecakeul cald, ca să se formeze, după răcire, o crustă crocantă de ciocolată. Restul de jumătate a fost adăugat după răcirea completă.

Vă recomand să-l serviţi a doua zi, la temperatura camerei.

Poftă bună!

7 comentarii:

  1. bun tare! si mie imi plac visinele ;)
    O zi minunata :*

    RăspundețiȘtergere
  2. @Emily: Multumesc la fel. Sunt fana declarata a visinelor, sub toate formele, asa ca ma bucur ca mai e cineva ca mine!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata atat de bineee!ciocolata+visine = divin, clar!!felicitari si la multi ani pentru tatal tau, cu ocaazia asta!;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Sonia: Soni, bine ai venit in clubul iubitorilor de visine. Si mie mi se pare o combinatie divina si imi pare rau ca nu pot face acest cheesecake si aici. Dar ne descurcam noi! Am ramas in urma cu intalnirile culinare...

      Ștergere
    2. Si mersi din suflet pentru urare!

      Ștergere
  4. Heeeeeei, asteptati sa ma intorc si eu!!! Nu va atingeti de visinile betivane fara mine! Simi, cum s-ar zice, eu aduc cuptorul, vino tu cu visinile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Ade: Ade, stai linistita, ca nu am nici o visina aici. Am vrut sa aduc de acasa, dar am plecat fara...nu ma mai tine memoria. Asa ca reteta asta ramane dupa Pasti sau poate primesc cadou de acasa niste visine rotunjele si aromate tareee...si o facem lata! Totusi, sa ai grija de cuptor, bine? Ca poate il asteapta altceva...Zic si eu!

      Ștergere