duminică, 6 noiembrie 2011

Plăcintă cu dovleac

 ...Că tot a fost Halloween-ul. Şi pentru că abia acuma am pus mâna pe un dovleac pentru plăcintă. Şi pentru că de mâine iar mă duc la lucru/şcoală, lucru/şcoală şi vneri mă minunez în faţa bucătăriei ca un copil cu o jucărie nouă.
După o perioadă de "research", m-a convins o reţetă de tartă cu dovleac din revista Click. Să purcedem! Pentru aluat:
250 g margarină
250-300 g făină (pentru început)
80 ml apă
1 linguriţă zeamă de lămâie
3 linguri zahăr
1/2 fiolă vanilie
1 linguriţă praf de copt
1 praf de sare
Pentru umplutură:
700 g dovleac pentru plăcintă
300 g zahăr
100 g margarină
2-3 linguri pesmet alb
100 g nucă prăjită (eu am pus alune prăjite)
1 praf scorţişoară
1 fiolă esenţă vanilie
Pentru uns pe deasupra:
1 ou


 Preparăm astfel: Luăm dovleacul şi îl curăţăm de coajă, după care îl mărunţim (fie prin răzătoare, fie dat prin robot). Într-o craţită, punem cele 100 g margarină, dovleacul şi cele 300 g zahăr. Călim astfel dovleacul şi când s-a înmuiat, îl luăm de pe foc şi adăugăm pesmetul alb. Lăsăm la răcit, apoi incorporăm aromele: scorţişoara, vanilia, nuca mărunţită.

 Pentru aluat, tăiem margarina în cuburi (eu le-am şi încălzit puţin, să se mai înmoaie) şi o amestecăm cu cu făina, praful de copr, sarea şi zahărul. Frământăm un aluat sfărâmicios, adăugăm apa, zeama de lămâie şi vanilia şi omogenizăm prin frămâtare. Adăugăm în continuare făină până se face un aluat care se dezlipeşte de pe mâini. Când e gata, îl punem 20 de minute la hodinit. Tic-tac tic-tac...
Gata, au trecut cele 20 de minute! Acum.. întindem o foaie de aluat şi o împăturim în 3. O întindem din nou şi reluăm acţiunea de încă trei ori (nu am aflat de ce, dar m-am supus reţetei). Întindem apoi o foaie cu care tapetăm tava de copt (cea cu inel, ai cărei pereţi vor fi de asemenea acoperiţi cu aluat). Aluatul care ne-a rămas va fi folosit pentru crearea grilajului de deasupra.
Următorul pas ste turnarea umpluturii de dovleac în tavă. Peste umplutură, tăiem aluatul rămas în fâşii, pe care le punem ca în imagine. Ungem pe deasupra cu ou bătut şi dăm la foc potrivit, în cuptorl pre-încins. Lăsăm cam 25-30 minute (dar verificaţi din timp în timp).

Lăsăm plăcinta să se răcească în forma de tort, după care îndepărtăm inelul şi...servim!!! Că doar mâncarea uneşte suflete, nu? Poftă bună!

6 comentarii:

  1. Aluatul iese mai aerat si pare in straturi, de aceea se mai impatureste de cateva ori si se intinde. am facut si eu aluat dintr-acesta, si arata chiar bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. aluatul ca aluatul dar compozitia face tot :p

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Stefana: multumesc de explicatie :)

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Anonim: asa-i! compozitia se poate manca si simpla, fara a fi pusa in placinta :p

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu siguranta compozitia se poate manca simpla, pentru ca este delicioasa. Eu am gustat-o si chiar am ramas uimita, pentru ca nu eram prea deschisa spre preparatele cu dovleac. Dar e foarte, foarte buna. Ade, pe cand inca una?

    RăspundețiȘtergere
  6. Simina, mi-a zis Gabi că mai avem un dovleac pentru plăcintă, doar că nu îl găsesc în palatul meu de garsonieră..diseară verific disponibilitatea dovleacului şi dacă e în regulă, săptămâna asta punem de-o plăcinţică! :)

    RăspundețiȘtergere