miercuri, 16 noiembrie 2011

Cupcakes cu cremă de vanilie și fructe de pădure la rece

Aceste "brioșe" cu cremă de vanilie sunt unul din deserturile mele preferate. Rețeta este de fapt o combinație, aluatul făcând parte dintr-o rețetă de-a lui James Reeson, crema fiind luată de pe internet, iar topingul fiind ideea mea, deoarece mi se părea totul "fără sare și piper". Este un desert care se prepară la rece, foarte simplu și arată de milioane. Aveți aici ingredientele pentru 6 brioșe:

Aluat
- 200 g muesli crocant (cu siguranță bucățile vor fi prea mari, eu le-am fărâmițat cu făcălețul/sucitorul)
- 100 g unt topit
- forme de brioșe

Muesliul se amestecă cu untul topit până la omogenizare. Cu acestă compoziție vom umple formele de brioșe, inclusiv pe margini, după ce am pus hârtie specială pentru brioșe. Se dau la rece pentru cel puțin o oră (dacă nu vă grăbiți le puteți lăsa mai multe ore, pentru a fi cât mai bine închegate).

Cremă de vanilie

- 250 ml lapte
- 50 g zahăr
- 2 gălbenușuri
- 20 g amidon
- esență de vanilie

Se pune laptele cu zahărul la fiert, la foc mic. Până începe să fiarbă laptele, gălbenușurile se freacă bine cu amidonul. Se adaugă apoi, pe rând și amestecând bine după fiecare, 10 linguri de lapte fierbinte peste gălbenușuri. Se toarnă apoi restul de lapte, în fir subțire, amestecând tot timpul cu un tel. Compoziția se pune din nou pe foc mediu, amectecând neîncetat. Când simțim că se îngroașă crema, dăm focul la minim și mai amestecăm 30 de secunde. Se ia rapid oala de pe foc și se așază cu fundul într-un vas cu apă rece anterior pregătit. Se adaugă esența de vanilie și se mai amestecă pentru 2-3 minute. Se mută crema călduță într-un vas, se acoperă cu folie de plastic și se dă la rece.

Sos de fructe de pădure
- aproximativ 200 g fructe de pădure
- 2 linguri de zahăr
- esență de rom

Se pun fructele într-o tigaie și se călesc alături de zahăr până când acesta se topește complet. La final se adaugă esența de rom.

După de scoatem brioșele de la rece le umplem cu crema de vanilie și le ornăm cu sosul de fructe. Să aveți poftă bună și nu uitați: mâncarea apropie suflete!


3 comentarii:

  1. Arata excelent si au gust si mai bun! Am vazut reteta vineri si ieri le-am incercat si eu! Am facut o parte din ele si cu crema de ciocolata si banane deasupra. Au iesit cum nu se putea mai bune! Felicitari si spor la gatit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-a placut reteta si ca ai incercat-o. Nu se poate da gres cu aceste briose - sunt usor de facut si poti face combinatii proprii. Sunt sigura ca au iesit excelent si cu crema de ciocolata si banane. Multumim de incurajare si te mai asteptam pe la noi!

    RăspundețiȘtergere
  3. simi ce bine arata si desertul asta. nu-i de mirare ca cristi a prins pofta de mancare de cand a foat pe la tine. trebuie sa te prind si eu pe acasa cand mai venim. ;-) apropo: venim in iunie. pupici

    RăspundețiȘtergere