miercuri, 30 noiembrie 2011

Snitzel de ciuperci - Mushroom Schnitzel (varianta James Reeson)

Această rețetă stă cam de mult timp pe lista mea de postări, așa că m-am hotărât să v-o împărtășesc astăzi, în ultima zi de noiembrie și cu o zi înainte de marea petrecere națională, poate veți vrea să renunțați la meniul tradițional de 1 Decembrie și să încercați niște ciupercuțe delicioase. Rețeta îi aparține lui James Reeson și am pregătit-o exact cum ne sfătuiește el, cu o singură excepție, din motive obiective, pe care o voi menționa mai încolo. Iată ingredientele:

- 2 ciuperci pleurotus, pentru că sunt mari
- 100 g făină
- 150 g pesmet
- 2 ouă bătute
- o mână de mentă mărunțită
- o mână de busuioc mărunțit
- 2-3 căței de usturoi (trebuie zdrobit)
- 5 linguri de ulei de măsline extra virgin
- 1 pahar de vin alb
- 100 g rucola
- 1/2 ceapă roșie
- 2-3 linguri oțet din vin roșu

După cum am menționat anterior, mărunțim menta și busuiocul și le amestecăm cu uleiul de măsline, pentru a face o marinată pentru ciuperci. Lăsăm ciupercuțele la marinat cam 30 minute, la rece. Apoi prăjim ciupercile în această marinată, la foc mic, până când acestea devin moi, fără să mai adăugăm ulei. Când sunt gata, stingem cu vin, lăsăm câteva secunde pe foc, apoi scoatem ciupercile și le lăsăm la răcit.
Lăsăm marinata pe foc, pentru a se evapora vinul pe jumătate. Adăugăm apoi ceapa tăiată fin, usturoiul zdrobit și oțetul, mai lăsăm să fiarbă 2-3 minute, apoi luăm de pe foc.
După ce s-au răcit ciupercile, le dăm prin făină, ou și apoi pesmet, de două ori, ca să fie foarte crocant învelișul.
Și aici intervine schimbarea făcută de mine: rețeta spune să dăm ciupercile la cuptor, la 250 grade, pentru 15-20 minute. Eu le-am făcut pe grill, din motive obiective, lăsându-le cam 20 minute.
Între timp, peste rucola turnați sosul de mentă, busuioc, ceapă etc. în care am prăjit ciupercile și omogenizați, apoi serviți alături de ciuperci.

Poftă bună. Și nu uitați că mâncarea apropie suflete!

2 comentarii:

  1. Foarte bine arata aranjamentul,asa profi;)la mai multe!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Sonia: Venind din partea ta, e un adevarat compliment! Mersi:*. Rucola, alaturi de sos, merge servita si cu altceva, nu neaparat cu ciuperci. Si vorba ta, la mai multe!

    RăspundețiȘtergere