sâmbătă, 17 martie 2012

Pizza bianca la tigaie, pe fugă


Vi s-a întâmplat veodată să rămâneţi fără mâncare şi să trebuiască, din diferite motive, să vă descuraţi cu ce aveţi? Mie mi se întâmplă de obicei la sfârşit de săptămână sau când ştiu că o să plec pentru câteva zile din oraş. Săptămâna aceasta am trăit un nou episod de nu merg la cumpărături nici în ruptul capului, pentru că vineri plec. Însă foamea nu ţine cont de planuri şi mă împinge la nebunii, cum a fost cea comisă acum câteva zile. Pentru că mai aveam în casă doar făină şi drojdie, am frământat celebra Pizza 8 minute a Laurei Adamache, cu câteva omisiuni personale, pentru că vroiam să o iau cu mine ca pachet pentru cursurile de seară. Pentru 3 pizza mai subţirele am folosit doar jumătate din ingrediente, adică:

- 225 g făină
- 115 ml apă călduţă
- 1/2 plic drojdie uscată (3,5 g)
- 1/2 linguriţă sare
- 1/2 linguriţă zahăr
- 1 lingură ulei

Pentru început amestecăm făina cu drojdia şi zahărul. Apoi, facem o gropiţă în centrul făinii, unde adăugăm apa cu uleiul. Amestecăm cu degeţelele şi adăugăm sarea, înainte ca aluatul să fie complet frământat. Frământăm până la epuizare sau până aluatul devine elastic şi nelipicios, apoi îl lăsăm la dospit o oră, acoperit cu un şervet de bucătărie. După ce a dospit împărţim aluatul în 3 biluţe, pe care le întindem cu mâna pe un plan de lucru înfăinat. Nu o să vă iasă o formă perfect rotundă, însă acesta e farmecul.
Un lucru interesant la această reţetă este faptul că pregătim pizza în tigaie, nu în cuptor. Puneţi la încins o tigaie nonaderentă, cu un capac pe ea, care să o izoleze bine. Puneţi pizza în tigaie una câte una, lâsâdu-le câte 4 minute pe fiecare parte, la foc mic spre mediu, cu capac.
După ce s-a rumenit pe o parte, întoarceţi şi puneţi pe partea deja gata toppingul preferat de pizza. Pentru că eu am vrut să o iau cu mine la facultate, am uns-o cu ulei de măsline extra virgin bio şi am presărat sare/sare şi un amestec improvizat de condimente (oregano, busuioc, rozmarin şi puţin praf de usturoi). Dar voi puteţi pune orice, iar după ce "decoraţi" pizza după propriul gust, acoperiţi şi lăsaţi 4 minute şi pe partea cealaltă. Şi e gata pizza.

Poftă bună şi vă spun sincer că acesta este unul din felurile de mâncare care chiar a apropiat sufletele, întrucât am împachetat pizza frumos, cu fundiţă şi am împărţit-o într-o pauză cu prietenele!


2 comentarii: