duminică, 11 martie 2012

Pâinici cu stafide, migdale şi smochine


Aceste pâinici le-am pregătit cu viteza luminii, într-o seară când am ajuns acasă şi nu mai aveam nimic de mâncare şi sunt sigură că nu sunt singura căreia i s-a întâmplat aşa ceva măcar o dată. Ce-mi place la ele este că, în loc de drojdie se foloseşte bicarbonat de sodiu, aşa că nu trebuie să le mai frământăm şi să le lăsăm la dospit. Eu le-am făcut în tigaie, aşa mici, din simplul motiv că unde locuiesc acum nu există cuptor şi, ca o româncă adevărată, mă descurc cu ce am. Bun...să facem pâinici la tigaie. Veţi avea nevoie de:

- 450 g făină
- 1 linguriţă rasă de zahăr brun
- 1 linguriţă sare
- 1 linguriţă rasă de bicarbonat de sodiu
- 400 ml lapte bătut
- un pumn de stafide
- 2 smochine uscate, tăiate cuburi mici
- 1 lingură de migdale zdrobite


Amestecăm într-un bol făina, zahărul, sarea şi bicarbonatul de sodiu. Eu am vrut să fac şi pâinici simple, aşa că am transferat jumătate din făină în alt bol, în care am adăugat stafidele, smochinele şi migdalele. Bun - acum avem două boluri cu făină şi vom adăuga în fiecare, pe rând bineînţeles, într-o gaură făcută în mijlocul făinii, câte 200 ml de lapte bătut. Cu degetele incorporăm făina în lapte, fără să frământâm. Aluatul trebuie să fie moale, dar nu lipicios. Veţi vedea că în cel cu stafide va fi nevoie să mai adăugaţi 2-3 linguri de făină.
După ce aţi pregătit aluatul, îl scoateţi pe un plan de lucru înfăinat şi îl modelaţi asemenea unui aluat de pizza, pe care apoi îl veţi tăia bucăţele. Procedaţi la fel cu ambele aluaturi. Între timp, puneţi o tigaie nonaderentă pe foc şi acoperiţi-o cu un capac mai mic decât diametrul tăvii. După câteva minute puneţi pâinicile în tigaie şi lăsaţi-le 15 minute pe o parte şi 10 pe cealaltă, acoperite, la foc mic spre mediu. După ce le scoateţi acoperiţi-le cu un şervet de bucătărie, ca să nu se întărească.
Dacă folosiţi cuptorul, preîncălziţi-l la 230°C şi coaceţi timp de 18-20 de minute.

Poftă bună!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu