miercuri, 14 septembrie 2011

Pancakes cu pere și scorțișoară

Mărturisesc că este pentru prima dată când încerc rețeta de clătite americane - nu pentru că aș fi eu patrioată, ci pentru că niciodată nu am crezut că mi-ar ieși ca la carte, deși sunt foarte ușor de pregătit. Așa că azi mi-am luat inima în dinți și iată ce a ieșit:



Pentru aluat aveți nevoie de următoarele:

- 400 g făină
- 450 ml lapte
- 2 pliculețe praf de copt
- un praf de sare
- 3 ouă
- 6 linguri de zahăr
- 3 lingurițe unt/margarină
- diferite arome, în funcție de gusturi (rom, vanilie etc.)
- fructe pentru ornat


Într-un castron se amestecă laptele, zahărul, ouăle, sarea și margarina până la omogenizarea compoziției. Separat amestecăm praful de copt cu făina, pe care o adăugăm treptat compoziției deja pregătite. Aluatul format va avea o consistență mai groasă decât a clătitelor românești, prin urmare nu se va întinde pe toată suprafața tigăii. Cel mai bine este să folosiți o tigaie de teflon, fără ulei, care se va încinge la foc mic. Câte 20-30 de secunde pe fiecare parte vor fi de ajuns pentru a obține niște pancakes pufoase. Simplu, nu?
Pentru ornat puteți folosi orice fructe, gemuri, siropuri de fructe, caramel, ciocolată, unt de arahide etc. Eu am folosit pere, pe care le-am călit în tavă cu 2-3 linguri de zahăr și un praf de scorțișoară.

Poftă bună și nu uitați: mâncarea apropie suflete!

Comentariul, hâc! băutorului: un desert destul de plin, cu aluat, miere şi fructe cere un vin alb. Există destule vinuri foarte bune; dar eu o să comit o infamie şi o să recomand un tonic amar, fără alcool. Bine, dacă vreţi voi, foarte slab alcoolizat: gheaţă, un strop de sirop din fructe de soc sau din merişoare, o linguriţă de gin sau votcă, două frunze de mentă proaspete şi zdrobite; umpleţi cu tonic, amestecaţi, beţi şi... de la capăt.

Un comentariu: