miercuri, 26 septembrie 2012

Bulion si ketchup de casa

Imi cer scuze de intarziere, insa vacanta prelungita m-a facut mai lenesa decat Sid. Insa astazi mi-am luat inima in dinti, am frunzarit cardul cu poze si am zis sa va dau retetele mele, preluate bineinteles de la mama de acasa, pentru bulion si ketchup. Si cum aud ca vin vremuri grele la iarna si rosii in gradina mai sunt destule, cred ca o sa facem portie dubla anul acesta.
 
 
 
 
Pentru bulion nu avem o reteta clara, totul se face la ochi. Asa ca am cules din gradina 3 galeti de rosii, le-am spalat bine bine, apoi le-am taiat si le-am dat prin masina pentru bulion. Sucul de rosii rezultat l-am lasat la fiert 2 ore, iar inainte cu 20 de minute de a stinge focul am pus sare dupa gust si un buchetel de condimente format din 3 crengute de cimbru, 5 frunze de telina si o crenguta de busuioc, legate bine, pentru a le putea scoate usor la sfarsit. Am turnat bulionul fierbine in sticlele proaspat scoase din cuptor, le-am pus capac si le-am lasat la pat cald pana a doua zi.
 
 
 
 
 
  
Cu ketchup-ul e insa alta treaba, pentru ca il pregatim dupa o reteta clara. O sa aveti nevoie de:
  • 5 kg rosii
  • 6 gogosari mari
  • 1 kg ceapa alba
  • 3 ardei iuti
  • 250 g zahar
  • 100 g sare
  • 100 ml otet
  • 1/2 lingurita piper negru macinat
  • 3 boabe ienibahar
  • 3 cuisoare
  • 3 frunze dafin
  • 2 linguri boabe de mustar
Taiem rosiile, gogosarii, ceapa si ardeiul iute si le punem la foc, lasandu-le pana se inmoaie toate. Compozitia rezultata o dam prin masina de bulion, apoi punem la foc pentru 30 de minute sucul obtinut, adaugand restul de ingrediente. Turnam ketchup-ul fierbine in sticle proaspat scoase din cuptor, le punem capac si le lasam la pat cald pana a doua zi.
 
Sa va bucurati de aceste bunatati la iarna!

2 comentarii:

  1. Sucul de rosii e esential pentru Maria Cea Sangeroasa (sau Sangeranda?...), aka Bloody Mary. Doar ca eu am gasit in largul Netului, plutind pe valuri de spam, o reteta aparte care mi-a ramas la inima (ma rog, la limba si stomac de fapt).

    E un Bloody Maru shot, nu Bloody Mary long-drink, cum e bautura clasica (aia e simpla: suc, votca, condimente sos Worcester dupa gust), dar e... aparte.

    Uite cum faci: iei un paharel mic, de-ala de palinca. Pui cam 2/3 pana 3/4 suc de rosii rece; daca nu e chiar cum iti place, acum e momentul sa-l piperezi-asezonezi. Cand ai terminat, torni deasupra votca (tot rece) incet-incet, sa NU se amestece cu sucul de rosii. Obtii un paharel cu doua straturi distincte, pe care-l dai pe gat dintr-o miscare. Votca arde si incalzeste, sucul panseaza si racoreste. Repeti dupa nevoie.

    Merge?

    RăspundețiȘtergere