duminică, 7 august 2011

Salată de fructe

Neața. Ieri a fost o zi de rememorări. Am încercat să-mi amintesc cum era pe vremea noastră. Și primul lucru care mi-a venit în minte a fost salată de fructe. Pe atunci, făceam la școală ore de atelier, iar prima rețetă gătită de mine a fost salata de fructe mai sus amintită (ce bine că nu am făcut traforaj, că acum nu mai stăteam de vorbă). Așa că m-am hotărât aseară să fac o salată cu ce fructe mai aveam în casă, ca să mă dau și eu rotundă că m-am obosit să pregătesc un desert. Iată ce a ieșit:
Părerea mea e că pentru salata de fructe nu există o rețetă anume, totul stă în ochii privitorului (sau mai bine zis, în gusturile degustătorului). Totuși, sunt anumite trucuri (alții le-ar numi pitici pe creier) pe care le folosesc și care țin mai ales de fructele alese pentru pepararea salatei. Aveți aici cantitățile necesare pentru 4 porții:
-2 banane medii, pentru că nu se împrăștie în salată și nu își pierd forma;
-1 măr mare Granny Smith, pentru că acest soi e de un verde luminos, are o coajă tare și un miez crocant și zemos;
-1 compot de cireșe/vișine, preferabil de casă și fără sâmburi, pentru că nu vrem ca la fiecare două înghițituri invitații să se chinuie disperat să scape, discret cred ei, de sâmburi; scopul compotului e de a da culoare salatei și de a adăuga puțină aciditate; pot fi folosite și compoturi de ananas sau mixuri de fructe, dar acestora le lipsește culoarea și personalitatea;
-2-3 nectarine, pentru simplul motiv că nu au puf;
-4 kiwi de mărime medie, pentru că au acel gust înțepător; acestea nu trebuie să fie foarte coapte, deoarece o să transforme salata într-un fel de pastă de fructe;
-1-2 fiole de rom, în funcție de cât de aromată doriți să fie salata;
-1 zahăr vanilat simplu sau cu diferite arome (coniac, vanilie și bourbon etc.);
-la alegere, puteți stropi salata cu puțin coniac, dar fără exces de zel, deoarece aceasta are deja rom.

Se taie toate fructele, se amestecă în orice ordine doriți, apoi se adaugă compotul, romul și zahărul. Pentru ca fructele să fie cât mai pătrunse de aroma de vanilie și rom, e necesar ca salata să fie lăsată la rece măcar 3-4 ore. Se poate orna cu frișcă sau sos de ciocolată.

Să aveți poftă bună și nu uitați că mâncarea apropie suflete...chiar și o simplă salată de fructe!

3 comentarii:

  1. Așadar, știi cu ce să mă aștepți când mă întorc :). Dacă pot face mofturi, aș dori și niște alune pisate răspândite prin salată..și o cupă de înghețată (rom cu stafide sau pepene galben). Deja pot simți gustul salatei :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu e nevoie să aștepți până te întorci...Îți trimit salata care o mai rămas pe avion...:D Așteapt-o la BCM...

    RăspundețiȘtergere
  3. Trimite-mi si mie una dar nu cu avionul ai nevoie doar de un 48 :)

    RăspundețiȘtergere