joi, 4 august 2011

Salata Caesar si orez cu sofran

Pentru ca astazi am o zi libera de la lucru, am hotarat sa gatim ceva rapid si delicios, o reteta pe care am planificat-o de acum doua luni, dar pe care doar acum am reusit sa o punem in practica. E o combinatie care noua de place foarte mult, salata Caesar si orez cu sofran, care se poate gati si de incepatori ca noi. Ingredientele pe care le-am folosit sunt urmatoarele:




Orez cu sofran (4 portii):
-400 gr. orez;
-1 ceapa alba;
-1 pahar de vin alb;
-1,5 l supa de legume;
-70 gr. unt;
-1 pliculet de sofran;
-parmezan (la alegere).
Ceapa se taie bucati si se caleste in 40 gr. de unt. Dupa ce aceasta devine aurie, se adauga paharul de vin si se mai caleste cateva minute. Adaugam apoi orezul, pe care il coplesim cu supa de legume (se poate folosi si o supa falsa, pregatita pe moment din legumele pe care le aveti la indemana, fara carne sau taitei). Orezul se fierbe la foc mediu, pana cand scade supa aproape in totalitate, apoi se adauga sofranul. In cele din urma, se adauga si restul de unt si parmezanul si se mai lasa la fiert cateva minute.



Daca pentru orezul cu sofran trebuie sa respectam cantitatile mentionate, salata Caesar poate fi facuta la ochi, deoarece nu se poate gresi. Asa ca aici aveti ingredientele:
-o salata medie/mare;
-rosii cherry;
-masline negre;
-crutoane de paine;
-1 piept de pui;
-sare si piper dupa gust;
-ulei de masline.
Salata se spala si se taie in functie de preferinte. Se adauga apoi rosiile si maslinele si se trece la prepararea pieptului de pui si a crutoanelor. Pieptul de pui se fierbe, apoi se taie bucati mici si de prajeste usor in ulei de masline.


Crutoanele se adauga intotdeauna ultimele, pentru a-si pastra crusta crocanta. In loc sa le cumparam, folosim cateva felii de paine sau chifle mai vechi de o zi, pe care le taiem cubulete si le calim in ulei de masline. In cele din urma, adaugam puiul si crutoanele in salata deja pregatita, pe care o asezonam cu ulei de masline, sare si piper dupa preferinte. Sa aveti pofta buna si nu uitati: mancarea apropie suflete!

Comentariul, hâc! băutorului: orezul cere sake, aţi zice. Eu, unul, nu m-aş risca: e o băutură taaare sensibilă. Salata (proaspătă, crocantă), crutoanele şi restul cer o bere, zic eu. Una mai tare un pic (nu la alcool, beţivilor! La aromă): un Heineken, un Peroni (deşi mie nu-mi place berea asta) sau, dacă sunteţi în ziua de salariu, o Corona (nu uitaţi să-i înfigeţi regulamentara felie de lime, fără de care perla berilor devine o umilă cusătoreasă fără forme).

Pentru cine ştie, eu aş aminti de un pelinaş (dacă a mai rămas ceva de astă-primăvară, adică) alb, sec, uşor amărui şi rece de să-ţi plesnească fierea de bucurie. La rigoare merge şi un şpriţ, dar...


2 comentarii:

  1. acum am apucat sa vizitez site-ul pt prima data si fotografiile voastre le fac cu ochiul papilelor mele gustative:)))reteta asta ma face sa inghit in sec la amintirea acelei cine intre fete;)repetam cand ne intalnim:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Soni, mai sunt cateva zile :) pe 20-21 ne facem de cap (culinar vorbind, binenteles..:))

    RăspundețiȘtergere