luni, 15 august 2011

Suc de roșii



Astăzi am constatat că cele 30 de kilograme de roșii cumpărate ieri riscă să ”pășească în lumină” dacă nu intervin rapid. Așa că am purces la transformarea lor în suc de roșii, care îmi va pica numai bine la iarnă (vedem noi ce rețete mai facem atunci din sucul de acum).
Așadar, am luat cele 30 de kilograme de roșii, le-am spălat, le-am curațat pe cele care erau pe ducă și le-am tăiat în sferturi.

Cu ajutorul mașinii de roșii a bunicăi am separat semințele și cojile de miez, pe care mai apoi l-am pus la fiert, împreună cu ardei galbeni, frunze de țelină (poate fi pusă și rădăcina), sare și puțin zahăr. Noi am pus 3 ardei, dar pot fi puși și mai mulți. Sare – cam o linguriță la 10 kg roșii (dar merge și mai mult, doar că mie nu îmi place sarea), iar zahăr, cam o lingură rasă la 10 litri de suc.


Sucul a fiert timp de aprox. 45 minute, după care l-am pus, așa fierbinte cum era, în sticle. Pentru a se răci lent, le voi lăsa pentru câteva zile acoperite bine. Să vă mai spun că a ieșit cu muuuult mai delicios și mai sănătos decât orice găsim pe rafturi în magazine?
Și nu uitați: mâncarea apropie suflete!

Comentariul, hâc! băutorului: trei cuvinte am pentru voi: votcă, votcă, votcă. Există în lumea asta reţete de Bloody Mary cu duiumul. Cu sau fără sos Worcestershire, cu sau fără piper, cu sau fără ţelină, ba chiar cu sau fără votcă (merge înlocuită cu whisky, tequila sau bere). Eu o să vă propun o reţetă care-mi încălzeşte inima. Unu, pentru că e simplă. Doi, pentru că mie nu-mi place acest coctail dacă amesteci ingredientele, aşa cum prevăd reţetele clasice. Trei, pentru că Bloody Mary la mine înseamnă suc de roşii şi votcă, fără bling-blingurile aduse de Worcestershire, piper et al.

Aşadar, luaţi un pahar mic; umpleţi-l pe trei sferturi cu suc de roşii rece; turnaţi cu atenţie votca, astfel încât straturile de lichide să nu se amestece. Vă faceţi o cruce mare şi daţi paharul pe gât. Votca arde şi încălzeşte, sucul răcoreşte şi pansează. Mi-nu-nat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu