luni, 12 decembrie 2011

Salată de paste cu șuncă și dressing de iaurt cu mac

Ieri am observat că secțiunea noastră de Salate nu este prea bogată. Dar, neavând salată verde, am decis să folosesc altceva și anume paste reci. Așa că am făcut o salată de paste reci cu șuncă, roșii și fasole cu un dressing de iaurt cu semințe de mac. Este o rețetă rapidă și foarte gustoasă. Aveți aici ingredientele pentru o porție mare:

- 1oo g paste
- 50 g șuncă
- 30 g fasole păstăi (se găsește la conservă, trebuie doar spălată)
- 50 g roșii cherry

Pentru dressing aveți nevoie de:
- 1/2 iaurt natural, fără grăsime
- 1 lingură zeamă de lămâie
- 1 ceapă verde mică, tăiată mărunt
- 1 linguriță tarcăn (tarhon) uscat
- 1 linguriță pudră de muștar (eu am folosit câteva boabe de data aceasta)
- 1/2 linguriță de semințe de mac
- pătrunjel verde, tăiat mărunt

Fierbem pastele al dente și le lăsăm la răcit. După ce au ajuns cel puțin la temperatura camerei (dacă vă grăbiți, treceți-le sub un jet de apă rece și lăsați-le la scurs), le amestecăm cu șunca tăiată feliuțe, nu cuburi , cu roșiile tăiate pe jumătate și cu fasolea.
Amestecăm foarte bine toate ingredientele pentru dressing, după care îl turnăm peste salată și omogenizăm.



Poftă bună și nu uitați că mâncarea apropie suflete!

2 comentarii:

  1. Tarhonul uscat (ca mai orice frunza uscata) trebuie rehidratata, altfel e inecacioasa. Mai bine folosesti tarhon in otet.

    Sau si mai bine lasi tahonul pentru o ciorba si pui mata acolo oleaca de otet balsamic, niste frunze proaspete de coriandru, un pic de piper alb (e mai aromat si mai putin iute decat cel negru) si niste oregano verde. Poate si o frunza-doua de lamaita (e mi-nu-na-ta in salate, aduce o senzatie de proaspat, de primavara...). Ia vedeti!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ieri am achiziționat piperul alb! One down, a whole bunch of spices to go!

    RăspundețiȘtergere