miercuri, 21 decembrie 2011

Un soi de moutabal (sau de vinete libaneze)

 Căutam o rețetă cu altfel de vinete și dacă se poate și de post...și gustoase..și..pur și simplu altfel. Și am dat peste această rețetă de moutabal. Hmmmm.....suna delicios de tentant și totuși de post. Am adaptat puțin ingredientele la ce aveam la îndemână (există mai multe feluri de a prepara aceste vinete libaneze). 
Să purcedem la gătit: scoatem din congelator punga de vinete coapte de tata și de mine și congelate de mama și bunica (se numește lucru în echipă :)) și le lăsăm la dezghețat. Când s-au dezghețat complet le scurgem de zeamă, le tocăm bine și adăugăm în ele:
- zeama de la jumătate de lămâie mai mare
- 2-3 linguri de ulei de măsline
- susan (merge mai bine pasta de susan, tahini, dar în lipsa ei...)
- boia de ardei iute (dacă o suportați)
- 4-5 căței de usturoi tocat mărunt
- coriandru verde tocat / pătrunjel
- o jumătate de iaurt simplu (opțional, deși gustând și înainte și după, eu zic să-l încercați, oferă un gust fiiiiin)
- în rețetă este inclus și chimion (pe care eu nu-l suport deloc, cum nu suport nici macul. Prin urmare, am sărit lejer peste el.)
Se amestecă toate ingredientele și...atât! Încercați-l, nu o să vă pară rău!










 Și iată un alt fel de mâncare ce apropie suflete!


2 comentarii:

  1. excelenta reteta! eu ador vinetele asa ca m-ai nimerit :)
    te pup! Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc frumos! Și eu ador vinetele și mă bucur că am descoperit o rețetă care le pune așa de bine în valoare!
    Sărbători fericite și un Crăciun de poveste! :)

    RăspundețiȘtergere