joi, 2 februarie 2012

Să ne îndulcim cu...Lemon Curd!




Da da, aţi citit bine. Am gătit o cremă de lămâie, pe post de desert..sau de mic dejun.
Cantităţile pentru 2 borcane de 300 ml sunt următoarele: 3 lămâi, 75 gr unt, 225 gr zahăr, 3 ouă, esenţă de mentă (opţional).
Spălăm bine cu apă fierbinte lămâile (eu le ţin vreo două ore în apă), le uscăm, radem coaja şi storcem separat sucul.
Apoi, într-un vas metalic batem bine untul moale cu zahărul şi pe urmă adăugăm ouăle unul câte unul, amestecând bine până la omogenizare. Punem vasul pe bain-marie şi adăugăm sucul de lămâie, coajă (eu nu am pus-o pe toată, mi se părea prea multă) şi cui îi place, esenţă de mentă.
Amestecăm pănâ se întăreşte crema, o lăsăm să se răcească un pic şi o punem în borcane înfiletate, în frigider. Deşi în reţetă spune că o putem păstra la frigider 4 săptămâni, eu nu aş întinde prea mult coarda cu oul.
Dar de apropiat suflete, cu siguranţă le apropie! Poftă bună!

Un comentariu:

  1. foarte fain ti-a iesit consistenta cremei si in combinatie cu biscuitii..yammy:)

    RăspundețiȘtergere