vineri, 17 februarie 2012

Găluşte cu gem de vişine

Un desert delicios, cât se poate de românesc. O improvizaţie, deoarece nu am avut prune. Dar am rezolvat, folosind în schimb un gem de vişine care îmi bântuie frigiderul de ceva timp. Cu speranţa că o să iasă ceva comestibil, m-am apucat de lucru. Am folosit următoarele ingrediente:

- 500 g cartofi, fierţi şi lăsaţi la răcit
- 150 g făină
- 1 lingură griş
- 1 lingură ulei
- 1 ou
- un praf de sare
- 1/2 linguriţă esenţă vanilie
- 1/2 linguriţă esenţă lămâie
- 1 plic zahăr vanilat
- gem de vişine
- 3 linguri pesmet + 1 linguriţă zahăr brun + 1 linguriţă scorţişoară pentru învelit

După ce am fiert cartofii şi i-am lăsat la răcit, îi dăm pe răzătoarea cea mică. Peste cartofii raşi adăugăm grişul, oul, uleiul, sarea, zahărul vanilat şi esenţele şi omogenizăm. Adăugăm apoi făina în ploaie, amestecând la început cu o lingură şi apoi trecând la frământat. Nu frământaţi energic, ci atât cât făina să se incorporeze. Cu cât veţi încerca să frământaţi mai mult, cu atât amestecul va deveni mai lipicios, cerând şi mai multă făină. Între timp, puneţi la fiert apă cu sare într-o cratiţă.



Cu o lingură luaţi din aluat, presăraţi cu puţină făină şi faceţi o minge, pe care o veţi întinde uşor, prin apăsare, pe un plan de lucru înfăinat. Puneţi în mijloc puţin gem de vişine, apoi uniţi marginile aluatului şi faceţi o găluscă. Găluştele astfel formate le punem la fiert şi le lăsăm 7-10 minute, în funcţie de cât de mari le-am făcut.


Le scoatem de la fiert, le lăsăm câteva minute la scurs, apoi de tăvălim prin amestecul de pesmet, zahăr şi scorţişoară.

Poftă dulce!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu